Inre storm

Det blåser stormvindar ute, precis som det gjort hela dagen. Precis som det blåser inuti mig.
Inuti mig blåser stormar av rädsla och hat. De blåser runt, runt och knycklar ihop mina organ till ingenting. Rädslan och hatet kommer i detta fall, som många dagar fast då i samband med andra saker också, pga. min självbild. Ni minns kanske att jag en gång skrev att jag försöker gå ner i vikt? Well, that's true. Men jag har inte skrivit om det, hur det gått osv, för att jag är sämst i världen på att gå ner.
Till exempel nu; sitter med en chokladkaka och trycker i mig. Jag köpte två påsar chips, två chokladkakor och två 1,5 liters med cola häromdagen. Jag åt visserligen inget annat men jag åt en hel påse 300g chips och en chokladkaka på 200gram på en dag, nedsköljt med en och en halv liter cola. Spydde givetvis upp det. Och det är därför jag inte velat blogga om min vikt och saker omkring den. För dels så går det inte ett dugg bra, jag klarar inte av att låta bli snacks även om jag egentligen inte är sådär förtjust i det. Jag äter det för det ger mig en bättre anledning att spy. Och jag skäms för att jag spyr, ville inte berätta det för er eller för någon. Ingen vet, förutom alla som kommer att läsa det här. Så jag funderar på att ta bort inlägget, men samtidigt har jag alltid varit helt ärlig på min blogg och det vill jag förbli. Jag vill kunna skriva allt här. Allt jobbigt, allt glatt och allt däremellan. Så nu vet ni. Och jag skäms för att det är som det är. Jag önskar jag kunde lyckas gå ner i vikt. Men jag ska försöka igen. Jag orkar inte vara fet och äcklig...
Celine Naminah:

KraM Du har tagit ett jättestort steg nu bara genom att berätta. Bra gjort!!



För övrigt är det inte lätt att gå ned i vikt. jag vet!

2011-11-27 - 18:00:47
Länk: http://phantazia.blogg.se/
Lizz:

Du ska inte behöva dölja saker för din egna blogg. Självklart är man inte stolt över allt man gör, men det blir ju aldrig bättre av att man förnekar det för sig själv.



Men får helt enkelt se till att det inte finns några sötsaker hemma. (även om det inte är så lätt som det låter) Ta omvägar förbi godishyllorna i affärerna. Tänk på alla fina saker som exempel kläder, skor, tattueringar du kunde spara till istället för den där jävla chokladkakan som sätter sig på låren, magen ja hela kroppen. Ja, den är inte bra någonstans även om den är förbannat jävla god.



Lite, regelbundet och nyttigt. Vi har hör det hur många gånger som helst men det fungerar fortfarande.

2011-11-27 - 20:42:23
Julia:

Du är inte fet och äckligt, du är hur fin och underbar som helst.. Jag blir ledsen när jag läser att du spyr, men ja, du får försöka äta rätt och låta bli att spy. Även fast det är svårt, men jag tror det är lättare ifall du får in rutiner så som jag sa förut, att du går upp äter frukost lunch middag - mellanmål mellan måltiderna och sen tar en promenad nån gång under dag. Du skulle helt klart kunna gå ner i vikt på det. Även om jag tycker om dig precis som du är.. <3

2011-11-27 - 21:13:34
Länk: http://fuckingsilence.blogg.se/
Sam ~ *:

Åh uh. Det är jobbigt att känna så, all ångest och skit. Jag hoppas du kan hitta något som kan få dig att känna dig lite bättre. <3 Jag har inte läst din blogg så länge, men du verkar som en fin person.

2011-11-28 - 18:16:11
Länk: http://samspooky.blogg.se/
Iza:

När man är där du är så är det svårt att inse sanningen. Men en dag kommer du göra det. Du är perfekt precis som du är! <3

2011-11-28 - 22:12:11
Länk: http://izatown.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.