She's got nothing to hide, she's all empty inside

Vaknade vid kvart i tolv av att Emil från hemvården ringde och sa att han var här men dörren var låst. Gick upp, men då kom det någon som bor här och öppnade för honom.
När jag fått mina mediciner och tagit Cipralex och Emil gått igen gick jag och la mig. Vaknade vid tre-tiden, kollat kommentarerna på bloggen som var fina som vanligt. Ni är underbara.

Känns som jag kan sova i all evighet. Är konstant trött och orkar ingenting. Back to square one, obviously.

Det blir mörkt så fort nu. Det är vinter, och syster säger att det ska börja snöa nästa vecka. Jag vill inte.
Får minnesbilder av hur förra vintern var, när jag bodde på avdelning 57 på sjukhuset. Usch, det var verkligen inte trevligt, och rädslan för att hamna där igen dröjer kvar, den bor in sig och mängder av frågor dyker upp i mitt huvud. Vad händer med Zelda om jag hamnar där igen? Vem ska ta hand om henne? Jag vill ju finnas där för henne, se henne växa upp och bli stor kisse. Men jag mår inte bra, jag mår helt enkelt inte bra.

Många gäspningar kommer tätt efter varandra. Jag är trött på att vara trött. Trött på allt detta, trött på ångesthelvete och depressionsidioti. Inte ens Norma Jean kan få ur mig ilskan med deras musik. Jag har börjat tycka hård musik är svag och glad musik är sorgsen. Jag har svårt att skilja på dröm och verklighet. Jag vet inte om jag är vaken när jag drömmer, eller sover när jag är vaken. Mina drömmar är verkligare än verkligheten. Jag undrar om det är där jag hör hemma, i drömmarnas land. Men vem ska ta hand om Zelda?
Emma:

2011-11-14 - 18:11:42
Länk: http://xkiddown.blogg.se/
Melinda:

2011-11-14 - 20:07:54
faidrah:

Hold on. Be strong.



Vi virvelvindar, virvelänglar eller som du säger "virvelhjärtan" är kämpar.

2011-11-14 - 21:05:08
Länk: http://faidrah.blogg.se/
julia:

du ska inte in på sjukhuset igen, jag vet att du är tillräckligt stark för att klara det här ändå. Det känns som att sjukhuset bara en ännu en undanflykt för att du ska slippa försöka leva, för att få ta en paus och försvinna - för där är det tillåtet att må dåligt. Men jag tror att du kan om du bara vill, men det känns som att din vilja har försvunnit. Du måste leta reda på den igen, ta tag i ditt liv och försöka se det ljusa. Du har Zelda och Emma som du kan spendera dina dagar med. Försök ta dig ut, få lite rutin. Jag älskar dig, saknar dig och tänker på dig mest hela tiden. <3

2011-11-15 - 11:45:51
Länk: http://fuckingsilence.blogg.se/
Celine Naminah:

Tycker du att Cipralex hjälper? jag har också Cipralex 20 mg, fast jag tar 2 stycken 10 mg.

2011-11-15 - 19:32:15
Länk: http://phantazia.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.