Det räcker inte med att man hatar sig själv, andra ska tydligen också hata en

Idag var jag på vårdcentralen för att byta förband. Sjuksköterskan som la om mig denna gång hette Madeleine, och hon ville ha en läkares åsikt om ett av såren som hon tyckte såg infekterat ut. När läkaren kommer in känner jag igen honom från när min örsnibb gick i två delar, och det enda han gör är att skälla ut mig och komma med konstiga teorier och allmänt såra mig. "Det är fel av dig att blanda in andra i din självskada," och "det känns som vi alla är med i ditt sjuka spel". Stängde som vanligt in min ilska, men fällde en tår för att han var så iskall. Sedan sa han att jag måste sluta, och att vi skulle bestämma här och nu att jag skulle sluta. Jag sa att det inte fungerar så, att jag försökt sluta i flera år, och om det hade gått att sluta hade jag ju inte fortsatt idag. Då kom fler hårda ord och jag ville ge honom en käftsmäll för hans okänslighet. Sedan gick han ut och pratade några ord med mamma, orkade inte fråga vad han sagt till henne, jag var så upprörd och ledsen och ville bara sjunka genom jorden ner till helvetet och brinna i all evighet.

Ska till vårdcentralen igen på måndag, och jag hoppas verkligen inte jag får se denna idiot till läkare något mer. Vet inte vad jag gör då. Man kan bara hålla inne på sin ilska till en viss grad, sedan brister den på ett eller annat sätt.

Imorgon ska jag på middag hos mamma och Tommy. Det ska bli fint väder och då ska vi sitta ute på deras nybyggda altan och ha det fint. Kimona och Jimmy kommer också så det blir roligt. Snart fyller mormor år och jag saknar henne. Vi ska åka dit på helgen efter hon fyllt och fira henne. Kan inte fatta att hon blir hela 89 år. Känns som igår hon var något på 70. Tycker inte hon åldrats särskilt mycket, hon har väldigt få rynkor för sin ålder och hon är så fin, min älskade mormor.

Väntar på leveransmail från Nelly och Have2Have, men bara Have2Have har packat min beställning, Nelly har fortfarande inte hört av sig. Står "Status okänd" på min sida, så jag vet inte riktigt när de tänkt skicka mina skor. Förväntar mig att få skorna från Have2Have senast på tisdag i alla fall. Skulle vara glad om de kom redan på måndag, men det tror jag inte de gör.
Ska även till äckel-Per, som är min läkare inom öppenpsyk. Gud vad jag hatar den människan. Ska dit klockan elva på måndag, och om han inte skickat intyget till soc angående boendet jag sökt blir jag extremt förbannad. Han gör aldrig saker han ska göra, och när han väl gjort det han ska vet han inte om att han gjort det utan skickar hem brev med massa "om" och "kansken". Förstår inte varför folk väljer att jobba inom vården när de har noll medkänsla. De förstör bara mer än vad som redan är förstört.

Nu ska jag avsluta här. Skulle vilja sitta på balkongen en stund, men kommer förmodligen inte göra det. Känns konstigt att sitta där själv och glo på ingenting. Men ja, over and out.
Anonym:

Jag har också Per som doktor. Men jag tycker att han är bra. Han har hjälpt mig mycket. Visst han är väldigt skum och så. Men han är bra på det han gör.

2012-08-11 - 12:42:53

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.