En vanlig dag

Igår var jag i stan, kollade lite artister och gick runt mycket. Är galet mycket människor ute när det är Fallens Dagar. En aning för mycket.

Idag har jag tvättat, diskat, dammsugit och så bokat en till tvättid till tisdag. Jag har massor av tvätt, och det är så tråkigt att tvätta. Men nu ska jag göra det fint inför fredag då älskade Julia kommer hit. Längtar massor!

Har absolut ingenting mer att göra. Skulle kunna se på film, men mitt filmbibliotek är så litet, och jag saknar att kunna använda min externhårddisk. Där har jag massor av filmer, och massor av musik. Ska se om jag kan köpa en ny sladd på lördag, men det är inte säkert jag lägger pengarna på det. Var sjukt längesedan jag hade råd att köpa något klädesplagg, så det skulle jag gärna vilja kolla på. Finns säkert massor av fina kläder ute nu.

Har precis ätit. Det fick bli kokt potatis, med lite smör. Mamma skulle plocka ihop lite mat till mig imorgon, för min mat är praktiskt taget slut igen. Det är så himla jobbigt att aldrig ha pengar till någonting. När jag får pengar nu på fredag kommer det inte vara lika extremt kritiskt som denna månad varit, men jag kommer ändå inte ha råd med särskilt mycket. Bara det nödvändiga, och lite extra saker eftersom Julia kommer hit. Ska bli så himla roligt, att ha min underbara stjärnängel hos mig.

Tittar ut genom fönstren och ser att det är grått och mulet samt att det blåser väldigt mycket. Det blir nog aldrig någon riktig sommar trots allt. Bara det inte regnar de dagar finaste är här. Det vore inte ett dugg roligt, så vädergudarna får gärna ge fint väder, åtminstone uppehåll. Det är allt jag begär.

Jag ska nog se på tredje Jurassic Park filmen snart. Såg tvåan igår. Älskar Jurassic Park filmerna, men ettan är ju självklart bäst. Ser den minst fyra gånger om året, har jag kommit fram till. Den är perfekt att se när man är uttråkad, bara lite segt att man tillslut kan den helt och hållet, och även många av replikerna. Men den är bra, och det är lite ironiskt, för jag är jätterädd för dinosaurier, ändå är jag väldigt intresserad av dem. Älskar dokumentärer om dem och finner dem i allmänhet väldigt fascinerande. När jag var liten hade jag dinosaurieleksaker och kunde många arter, nu kan jag bara ett fåtal. Men det är ändå roligt, att ha lite udda intressen. Jag har några få intressen, som jag oftast inte ens tänker på. Men historia har alltid intresserat mig, faktiskt. Inte just datum och tid, men händelser. Stora händelser som förändrat allt, det är mäktigt.

Nu blir det vinterjacka på och en cigarett på balkongen. Något säger mig att det är väldigt kallt ute. Vi hörs :)
Celine - Maskrosbarn med Aspergers | :

Vad är det för sladd du behöver? Finns ju lite olika. Berätta så kan vi kolla om vi har någon liggandes. Hittar du den hårddisken du har i en butik på nätet så skicka länken.

2012-07-24 - 20:09:15
Länk: http://phantazia.blogg.se

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.