Hårfärg

Jag fick lite utbrott på mitt hår igår, för att det är så jävla kort. Går inte att göra någonting med det, att platta det är nästintill omöjligt så det ser alltid ut som världens kaos. Slängde ett öga mot löshåret, tänkte att jag sätter i lite löshår i luggen, men det matchade inte med mitt vita hår, så jag färgade allt rosa. Det trivs jag i ibland, ibland inte. Nu är en sån gång jag inte trivs i det. Det blev för stark rosa, jag trivs mer i det ljust babyrosa. Så nu sitter jag och funderar på att färga skiten brunt igen. Det funkar liksom inte med blekningarna, håret går av och det blir sjukt jobbigt att styla. Går ju fan inte ens att göra något med helvetes fanskapet. Jag hatar mitt hår.

Så jag ska se om jag har råd med någon hårfärg, nu innan Kent på lördag. För jag har ingen lust att visa mig i detta skrik-rosa hår. Ska nog köpa den rödbruna jag haft förut, den brukar bli snygg när den är lite urtvättad. Snyggare än när den är nyfärgad i alla fall, men den är snygg då med men jaja ongoing story... Är dock lite rädd att färgen inte kommer fästa på mitt hår, men vad ska man göra annat än att chansa? Tror inte någon av er har färgat håret från skrikrosa till Joannas cherryred (som det står ska bli knallrött men blir rödbrunt, billigaste hårfärgen på Willy's.) Men OM någon har det, blev det då som det skulle? För jag har inte råd att slösa pengar på något som inte blir som det ska. Har egentligen inte ens råd med hårfärg nu, detta ekonomihelvete tar död på mig. Men ja, det får gå på matpengarna, den futtiga hundring jag har kvar där.

Ni kan la höra av er in case ni vet.
Anonym:

kan man få din msn? :)

2012-07-12 - 18:41:15
Fröken Svår:

Det känns fel att tipsa om saker eftersom jag vet att du har det dåligt ställt ekonomiskt, men på ebay har de väldigt många snygga (och billiga) peruker. Jag tror att det skulle passa dig som är så impulsiv av sig. Det kan ju vara helt omöjligt att få extensions att se bra ut när man har kort hår, men fantastiskt underbart att kunna välja att idag, då ska jag vara långhårig.

Jag vet inte vad du tycker om peruker, själv fastnade jag för den här: http://viewitem.eim.ebay.se/REELVA-Womens-Custome-Lady-Wig-Wigs-Cosplay-New-Fancy-Dress-Fashion-Beauty-UK/251106000020/item

Kram Lizz
PS. Ha det fruktansvärt fint på kent i övermorgon.<3
Jag får vänta lite längre på min tur.

2012-07-12 - 19:25:53
Danni:

Ja, som ovanstående säger, ebay är bäst. Du får en peruk för en hundring, och de flesta ser galet äkta ut.

2012-07-15 - 16:44:19
Länk: http://forthesimplehearts.blogg.se
39 kilo:

Hej ^___^ Har gjort en liten utmaning på bloggen, där man varje vecka ska försöka klara av små hälsosamma mål, samt svara på en fråga om dagen (som 30 små frågor ungefär, för att lära känna dig mer genom bloggen). Jag skriver det här för att jag tänkte att du kanske kunde vara intresserad :) Du kan läsa mer genom länken här, http://forthesimplehearts.blogg.se/2012/july/week-one.html och är du intresserad men inte förstår så mycket så är det bara att fråga! Kram ♥

2012-07-20 - 06:26:10
Länk: http://forthesimplehearts.blogg.se

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.