Svar på fråga

"Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu och aldrig tidigare kommenterat. Nu gör jag det, jag undrar vad det är som fått dig att känna som du gör? Det här och förra inlägget får mig att undra lite över hur det har blivit såhär för dig. Ångesttankar, psykolog och så vidare. Och så det där med kärlek som inte finns för dig som du skrev om. Hur blev ditt liv/du såhär? Om det här är en för personlig fråga du inte vill svara på så fattar jag det såklart och ber om ursäkt."


När jag kollade bloggen när jag kom hem igår hade jag fått den här kommentaren. Jag har bara ett svar, och det är att jag inte vet. Jag vet inte varför livet valde att bli allmänt piss och jag vet inte varför jag föddes och blev som jag är. Jag vet inte varför jag ständigt tänker på självmord och varför jag skurit mig i sju års tid. Jag vet inte varför jag mår som jag gör, jag bara gör det. Om det finns en Gud, så måste han hata mig. Jag har varit med om saker de flesta inte har, saker som vissa vet om, andra inte. Saker jag aldrig kommer berätta om, oavsett, men även saker jag valt att vara ärlig och öppen om.
Min förra blogg (anxietycore.blogg.se) var från början menad att vara en öppen dagbok, där jag skrev vad jag ville. Men så fick jag så mycket negativa kommentarer, riktigt elaka kommentarer som gjorde mig alldeles för svag för att fortsätta blogga där. Så jag skaffade denna blogg i samma syfte som den föregående, i hopp om att få min historia hörd. Men jag lärde mig ganska snabbt att det är ingen som är intresserad av att höra den, folk är intresserade av annat, sånt som jag inte kan skriva om för det hör inte till min vardag eller mitt liv. Så jag har min privata blogg, dit endast ett fåtal människor fått adressen, men alldeles för många egentligen. Inte ens där tänker jag skriva om allt jag varit med om. Det finns bara en person som vet nästintill allt om mig, och det är den underbaraste vännen man kan ha, min fina stjärnängel Julia.

Så jag antar mitt korta svar på din fråga blir: jag vet inte. För det gör jag inte. Vissa föds trasiga, jag är trasig. Livet är lustigt på det viset :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
julia:

Du är den bästa och underbaraste som finns och jag älskar dig så fruktansvärt mycket <3

2012-07-11 - 20:04:30
Danni:

Ingen föds trasig. Det handlar om uppfostran och omgivning. Det är aldrig ditt fel.

2012-07-15 - 16:41:44
Länk: http://forthesimplehearts.blogg.se

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.