Intoxicated system

Jag har verkligen noll motivation. Senaste tiden har varit bedrövlig och jag har haft så extremt tråkigt och varit så himla nere konstant. Fick en rejäl panikattack för några dagar sedan, slutade med besök till akuten. Mer om det finns i den privata bloggen, som ingen kommer få länken till, för de som jag litar på har redan länken and enough is enough.
Imorgon kommer min vän Kalaspuff hit. Inte bestämt hur länge han ska stanna än, eftersom ingen av oss har något för oss om dagarna så spelar det inte någon roll för mig hur länge han stannar. Ska bli trevligt med besök, men som alltid när jag ska vara med andra och ska vara social är jag rädd för att börja må skit och bli jobbig för att jag börjar tänka för mycket och endast säger negativa saker om allt. Jag är liksom rädd för att vara sån som jag är när jag är själv, för jag vill inte vara en glädjedödare men lyckas i princip alltid vara det. Ska försöka mitt bästa för att ha kul och göra något av dagarna. Men det kommer inte bli lätt, det är aldrig lätt att vara med andra.

Imorgon åker jag hemifrån sju över nio och är framme tolv är tio Göteborg. Sen ska jag leta reda på Kalaspuff, vilket kommer gå sådär eftersom jag är så jävla närsynt. Har bara 10% syn på ena ögat på "långt" håll, och långt håll för mig är typ två-tre meter. Så får väl se hur det går, hittar förhoppningsvis honom någon gång.
Under morgondagen ska vi till Slottsskogen, titta på de söta djuren. Hoppas på uppehåll, men enligt vädret ska det komma regnskurar. Är aldrig annat än regn. För en stund sedan var det storm här, åskade, blåste skitmycket och ösregnade. Jag hoppas verkligen att det inte blir likadant imorgon!
Vi ska även kolla stan lite, jag behöver köpa smink och en ny septumring, sen ska vi äta på Subway och avslutar sedan kvällen på Rockbaren. Det tycker i alla fall jag låter som en bra dag. Ska döpa en säl till Sam. Jag tycker sälar är jättesöta. Sen om man har tur kanske man får klappa någon av hästarna igen, som jag gjorde sist jag var i Slottsskogen. Och kanske klappa lammen och se på älgkalven. Undrar hur mycket han växt sen sist. Han var väldigt social då så jag hoppas han är det nu också. Älgar är söta.

Vill göra en vit och rosa design till bloggen. Men när det blir av vet jag inte, jag blir trött på att koda efter bara några minuter. Ibland räcker det med att jag går in till någon av mina designbloggar, för att sedan direkt logga ut för att jag inte orkar designa. Hatar att mina intressen dör ut, utan att ersättas med något annat. Som musiken, fotografering och nu webbdesign.

Ska även spela lite Zelda när Kalaspuff är här. Ska guida honom genom Hyrule och sen ska han få försöka döda Bongo Bongo åt mig, som enligt mig är spelets svåraste boss. Måste skaffa Biggoron svärdet också, men vissa saker i det går på tid och jag blir sjukt stressad av sånt. Tänker redan när man ser timern att nej jag kommer inte klara det. Men det gör man tillslut, men vissa saker är rätt knepiga att hinna med. Var längesedan jag spelade Zelda, är liksom fast i Shadow Temple, och Majora's Mask spelet är jag inte sådär jätteförtjust i. Man kan inte spara när man vill utan måste gå till speciella ställen för att spara, och ibland sparar den inte. Så hade kommit en bra bit, sparade, och skulle spela nästa gång och fick börja om från början. Då blev jag väldigt omotiverad till att fortsätta, så satte i Ocarina of Time istället. Det spelet älskar jag, och det  är det som vi ska spela.

Sen måste jag säga att jag inte gillar nya Blogg.se alls. Finns bara en bra funktion, och det är att man kan svara direkt under kommentarerna man fått. Men resten tycker jag inte alls om.

Har inget mer att skriva nu, så lämnar inlägget här. Ha det fint alla, så får vi se när jag uppdaterar igen.
Celine - Maskrosbarn med Aspergers | :

Mmm.. Vist, msan kan svara direkt under kommentarerna men det är ju ett smärre helvete att leta reda påå svaret. Vist, man får ett mai om någon svarat på det man skrivit men man kan inte läsa inlägget direkt i mailet utan må¨ste klicka sig in i blogginlägget och finns det många kommentarer så är det bara att kavla upp ärmarna och börja leta. Så nä, jag gillar inte alls den funktionen. Jag vill ha mina svar i min blogg. =)

Men om din syn är så, varföre använder du inte glasögon eller linser då?

2012-06-26 - 19:08:39
Länk: http://phantazia.blogg.se

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.