Bland glasstårta och zombies

Har haft en fin eftermiddag och kväll hos mamma och Tommy. Har nyligen kommit hem, fått medicin och duschat. Mitt ena sår är infekterat och kliar som in i helvete och jag blir galen snart. Har inga förband att byta med heller så får vänta tills på måndag, men det ser inte så värst bra ut, såret. Borde egentligen åka till jourcentralen imorgon så jag får något som skyddar men jag väntar tills på måndag. Får försöka hålla det så rent det går tills dess. Hoppas inte jag får penicillin, men jag har en känsla av att jag kommer bli insatt på det. Penicillin är min fiende, smaken är som dödens andedräkt och så ska man äta det i tio dagar. Usch. Kan de inte göra medicin som smakar gott om man nu måste äta det. Här klagar man på allt, alltid. Men finns så mycket att klaga på.

Hos mamma och Tommy blev det god mat, glasstårta, mycket prat och en del skratt. Kimona fick med sig en väska och ett par skor hem för mamma har hur mycket sånt som helst som hon inte använder. Dock sällan något jag tycker är fint men ibland så. Nu är Zelda glad och gosig när jag kommit hem så hon ligger bredvid på sin stol och är allmänt söt och rullar runt. Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar min fina lilla plutt.

Nu har jag inte en aning om vad jag ska hitta på. Med andra ord är allt som vanligt. Laddar ner en ny zombiefilm som heter War of the Dead men den är ganska seg. Har laddat ner sen igår och den är bara strax över 40% klar. Saknar min externhårddisk och får se till att köpa mig en ny sladd när jag får pengar. Det har jag sagt i några månader nu men någon gång måste det bli av också. Saknar musikbiblioteket och filmbiblioteket. Har turligt nog fått flyttat över alla bilder och dokument till datorn, men inte film och musikmapparna. Kanske blir film ändå, har ju några på datorn, som jag i och för sig har sett minst två gånger var men det är alltid något att göra.

Hoppas på paket på måndag men blir antagligen först på tisdag. Otålig som jag är känns väntan extremt lång. Ska kolla min hotmail om Nelly hört av sig ännu, men eftersom det är helg tror jag inte det. Men man kan ju hoppas.

Avslutar här och skriver mer imorgon förmodligen. Ha det fint.

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.