Grubbel

Efter vårdcentralen gick jag till Pilen, där jag träffar min psykolog. Efter en kvarts väntan kommer en som jobbar där förbi och frågar om jag väntar på någon. Berättade att jag skulle träffa Ulla, och då säger kvinnan att Ulla är sjuk och att de glömt att ringa. Så jag fick en tid imorgon klockan elva istället. Kommer ju vara helt död. Sen ska jag till vårdcentralen på torsdag igen, och sen blir det Överby på fredag och mormor på söndag. Känns fullspäckat, fastän det egentligen är så mycket. Men det är mycket för mig, på en vecka. Normalt sett så händer kanske max två saker på en vecka, nu händer det nästan något varje dag. Boendestödet kommer på torsdag också, men jag vet ärligt talat inte riktigt om jag ska fortsätta med det. Har bara haft ett besök av dem och det var ju inget fel på det så sätt, men jag känner ändå kravet att det inte får vara för stökigt när de kommer, även om de ska komma för att just hjälpa till med städning och disk. Berättade det för Ulla sist vi sågs, och hon sa att det är väldigt vanligt att man känner så. Hon sa att hon träffat folk som har städhjälp som städat precis innan städhjälpen skulle komma, så det är jag inte ensam om. Men nu har jag diskat och så värst mycket disk hinner det inte bli på två dagar, så det är ju okej. Dammsuga får jag egentligen göra imorgon, men då kan jag lika gärna vänta tills de kommer på torsdag. Annars är det ju ingen vits att de kommer. Himla krångligt det där med hjälp av alla dess slag. Man behöver den, men man kan inte riktigt ta emot den. Antagligen för att jag inte tycker jag är värd någon hjälp, och för att jag inte ser någon vits till någonting. Får ta och tänka på det här med boendestödet ett tag till, i alla fall ge dem en chans. Var samma sak när jag skulle få en kontaktperson som skulle ta med mig ut på promenader och andra saker, så jag inte skulle vara så isolerad. Jag klarade inte av det, fick för mycket press på mig att vara social med någon jag inte kände så jag ställde in det efter en gång. Kändes inte alls bra att gå en timmes promenad med någon jag inte känner och ständigt tänka på vad man ska säga. Det blir för mycket med sånt, jag tänker tillräckligt som det är. Vill göra saker i min egen takt och ordning, annars kraschar systemet.

Nu kommer hemvården när som helst med mina mediciner, så jag får avsluta här. Ha det bra allihop, även om det kanske är svårt för många.
Celine - Maskrosbarn med Aspergers | :

Vad snyggt du gjort det här inne... *kramis*

Ge boendestödet lite tid. Jag tyckte det var jättejobbigt i början, men nu går det bättre.

2012-08-21 - 22:37:01
Länk: http://phantazia.blogg.se
Beis:

Överby i Stavsnäs? o:

2012-08-22 - 15:03:20
Länk: http://army.blogg.se

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.