Oh when we were seventeen, our lives was like a film

Jag känner hur ångesten sakta smyger sig på. Den har gjort det sen igår, men jag har ännu lyckats göra motstånd.
Ensamheten tär på en, man känner sig svag och jag som varit starkare än någonsin i en hel veckas tid. Visst kände man någon enstaka gång att man var på väg att må dåligt, men som en räddande ängel kom den vackraste och vände på allt, och allt blev bra igen.

Nu är man ensam, och det känns redan som det var flera dagar sedan bästa var här. Det har bara gått en dag.
Jag är lite komplicerad på det viset, att jag tycker om att vara ensam, men jag älskar även att vara i sällskap med andra, i alla fall till viss del. Det beror också mycket på personen/personerna man umgås med. Ibland känner man redan efter någon timme att man vill hem till sin ensamhet, men ibland kan det kännas som att man vill vara med personen i all evighet. Men jag tycker om att vara ensam. Göra saker i min egen takt, sova så länge jag orkar, äta när jag känner för det, dryga runt och inte göra någonting, låta diskhögen växa tills allt man äger är smutsigt, låta bli dammsugaren tills dammråttorna är precis överallt, och man måste städa. Bara vara sin egen person, men det som är så bra med finaste Julia är att man kan vara sin egen person nästan helt fullt ut. Man måste ändå, oavsett vem man är med, vara på ett speciellt sätt. Men man kan prata om precis allt med Julia. Det kan jag inte med någon annan. Jag kan berätta om hur jag mår, men man får liksom inget gensvar. Den man pratar med kanske bara säger "mmm, men du får försöka tänka positivt." Då blir man bara arg och irriterad, frustrerad och ledsen för att personen inte förstår. Att säga till någon som mår dåligt att den ska må bra, är som att säga till någon med cancer att den ska bota sig själv. Man väljer aldrig att må dåligt, det är något som bara kommer.

Just nu känner jag mig ganska tom. Jag vet inte riktigt vad jag känner, eller hur jag kommer må senare. Jag gick upp först klockan fyra i eftermiddags, sedan tvättade jag och nu ska jag göra sallad till middag. Känns som den här dagen har gått extremt långsamt, trots att jag inte varit vaken särskilt länge alls. Imorgon ska jag hem till mamma och Tommy på middag. Vädret lovar sol med någon lätt regnskur, så jag hoppas det blir ungefär som idag, för idag har det varit soligt och svalt ute. Har kunnat gå ut på balkongen i bara t-shirt utan att frysa. Dock ska det ösregna hela 22 mm på måndag, när jag ska till läkaren. Känns inte speciellt roligt, och så går mitt busskort ut imorgon också, så jag måste åka med sms-biljett när jag ska iväg. Och det blir inte billigt efter ett tag, en biljett kostar 17, för jag åker som ungdom fastän jag ska åka som vuxen. Men det vet ju inte dem att jag är, och hade jag åkt som jag ska, så skulle jag få betala 22 kr per resa. Det är inte bra mot min plånbok, som bara har 36 kr kvar på kontot. Vet inte riktigt hur det gick till, men så är det. Har ganska mycket pant så jag får väl ta och panta det jag har och köpa pasta och ketchup och leva på det, som det brukar vara med andra ord.

Nu blir det här ett väldigt långt inlägg utan direkt sammanhang. Tror aldrig jag skrivit något inlägg med ett sammanhang. Men jag avslutar här, och önskar er alla en bra helg.
julia:

Åh du är så underbar, och jag känner precis så som du i detta läge. För man känner hur man kan prata om precis allt med dig och man behöver inte fejka nånting. Man behöver ensamheten ibland. Men det vore ack så mycket lättare ifall vi bodde närmare varandra så man kunde spontanses ifall man känner sig ensam, eller bara ta en cigg ihop. Hjälpas åt att överleva. Du är den bästa jag vet och jag hoppas du kommer få tillbaka lite ork snart <3

2012-08-04 - 20:09:11

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.