So I walk on and listen to their CD.

Just nu sitter jag och dricker ett glas cola med isbitar i. Var precis nere på ICA och köpte cola, med de få kronor jag har kvar. Nu har jag tre kronor kvar, så det är inga pengar att prata om direkt.

Ska snart räkna ut hur mycket pengar jag kommer ha kvar när alla räkningar dragits den 27e. Förhoppningsvis någrolunda så jag kan kolla efter något fint till hösten. Känns som jag använder en femtedel av min garderob, för allt fint är antingen trasigt eller för litet, och jag har sån ångest över det att jag inte låter dem lämna garderoben. Ändå lämnade jag kvar massor av kläder när jag flyttade hemifrån, som var för små eller som jag inte tycker om längre. Fast många plagg jag faktiskt glömt jag hade kommer jag då och då på att de är borta, för de är inte bland de kvarlämnade kläderna och de är inte i min garderob. Saknar min mysiga Hello Kitty hoodie, den försvann efter att jag kom hem från vuxenpsyk förra året. Jag har ingen aning om ifall jag glömde den på sjukhuset eller vart den tog vägen. Normalt sett brukar jag inte glömma saker men den är borta och det är väl den jag saknar mest av alla plagg som försvunnit.

Ska kolla H&M och Gina Tricot's hemsidor senare och se ifall där finns något fint. Har sett på deras Facebook uppdateringar att det finns en hel del snyggt, så jag får försöka bestämma mig för max två saker (som inte är för dyra) som jag får köpa. Förmodligen har jag bara råd med en sak ändå, men har man lite tur så kanske det blir två. Man får vrida och vända på det bästa möjliga.

På fredag ska jag till vårdcentralen igen och byta förband, sen direkt till Pilen för att träffa min psykolog. Har med alla fem självskattningarna tillbaka till henne, så nu har hon minsann att göra, haha. Men vad vi kommit fram till hittills är att det rör sig om en neuropsykiatrisk sjukdom, och i mitt fall kommer det antingen vara ADD eller Aspergers. Ulla tror att jag kanske i slutändan, när vi kommit fram till diagnos, kommer landa på två diagnoser. En neuropsykiatrisk och en annan. Dock är hon så kryptisk av sig så jag har ingen aning om vad den andra, om det nu blir en ytterliggare, diagnosen kommer vara. Vi får se helt enkelt. Själv har jag ingen aning om något för jag tycker varken ADD eller Aspergers stämmer särskilt bra in på mig. Finns ju några få saker, men jag förstår inte riktigt hur hon kommit fram till att det är någon utav de två. Knepigt.

Nu ska jag ta ett till glas med cola. Det var godare än jag kunde minnas. Inte druckit cola sen Julia var här, och Gud vad längesedan det känns som det var. Fy.
Well well, jag avslutar här. Ha det fint.
captivatedminds.blogg.se:

Hoppas att allting löser sig för dig bara. ♥

2012-08-16 - 19:19:13
Länk: http://captivatedminds.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.