Silverhår och uppkommande födelsedag

Imorgon köper jag två blekningar, på onsdag ska jag köpa silvershampo. Mitt är slut, men det har varit min trogna vän sedan 2010. Fan vad länge 400ml kan räcka egentligen, jag menar, jag har ju varit blond större delen av tiden.

Ska, som jag säkert tidigare nämnt, till Göteborg på lördag för att shoppa och sedan fira födelsedagen i efterskott på Rockbaren. Ska kolla om Shock har någon hårfärg där jag kan köpa. Tror faktiskt det blir silver igen. Det är riktigt fint tycker jag. Sen har jag ju nytt löshår också, som jag tänkte sätta i på vänstersidan, och då kan jag kanske göra rosa dip-dye på det. Rosa och silver är fint ihop!

På tisdag ska jag dra med mig syster till Överby, och köpa ett par nya skor. Blir marinblå Converse, om dem har marinblå. Annars funderar jag på dem med amerikanska flaggan, dem är också snygga. Men helst vill jag ha marinblå.

Mormor skickade min födelsedagspeng idag, så jag får den förhoppningsvis imorgon. Annars kan jag inte köpa någon blekning. Är som vanligt luspank sen ett bra tag tillbaka, så jag hoppas det kommer ett litet kuvert med posten imorgon.
Kanske färgar Emmas hår imorgon också, eller så blir det på onsdag. Det beror på om Emma tränar imorgon eller inte. Men det ska bli fint, hon ska även följa med till Överby på onsdag, och det är alltid trevligt med sällskap. Speciellt superbra människor som Emma!

Måste lämna in papper till Försäkringskassan och soc också, men FK tar jag på onsdag, när jag ändå är ute. Ska vara hos psykologen klockan elva och sedan tar jag kanske Försäkringskassan innan eller efter Överby. Spelar inte så stor roll, men kanske är bäst att ta det innan ifall det blir roligt på Överby och drar ut på tiden. Ska ju bli fint väder också.
Pappren till soc ska jag posta imorgon, om nu pengarna kommer, för då ska jag ju ändå gå till ICA, och där finns brevlåda. Känns jävligt onödigt att gå hela vägen dit bara för att posta ett brev.

Min externhårddisk levde idag. I max tio minuter, sedan dog den igen. Hann i alla fall föra över alla dokument, de flesta bilder, några filmer och några videos på Abbe, Hebbe och Tex. Hatar att den ska strula så som den gör. Men så blir det när man har en sladd-galen katt. Fast nu har hon inte bitit på några sladdar, var mer i början när jag precis köpt henne hon höll på med det. Men då var hon ju inte så gammal heller, och tänderna växte antagligen. Men både externhårddisken och mobilladdaren laggar på grund av att hon bitit på dem. Men jag kan inte vara arg på henne. Hon är mitt allt.

Syster har kollat upp några särskilda boenden åt mig, då det pratas om att jag behöver flytta till ett område med personal dygnet runt. Inget behandlingshem eller så, utan man har sin egna lilla lägenhet, men det finns personal i området. Det är speciallägenheter för folk med psykiska svårigheter. Ska få veta mer på onsdag när jag träffar psykologen. Ska bli spännande att höra vad hon har att säga. Är säkert inget för mig, jag menar, jag och regler och sånt går inte ihop. Men låter de mig vara ifred så går det bra.

Nej nu blir det en väldigt lång text här, så får väl avsluta. Nu väntar jag på att säsong 4-7 av Buffy ska laddas ner klart, så jag kan fortsätta se på det. Säsong 3 är slut. Har i och för sig Relic Hunters att se på, men Buffy är miljarder gånger bättre. Men jag sitter typ och gråter till varje avsnitt. Har blivit så satans känslig...

Anyway, vi hörs.
Lina:

Rosa och silver låter jättefint! :)

2012-05-22 - 15:47:16
Länk: http://twisteddreamsandscabbedknees.blogg.se/
Celine - Maskrosbarn med Aspergers |:

Jag har utmanat dig. =) Du hittar utmaningen här: http://phantazia.blogg.se/2012/may/utmanad-utmanar-vidare.html

2012-05-22 - 17:45:30
Länk: http://phantazia.blogg.se/
Lina:

SV: Åh vad skönt och tack så mycket!

2012-05-22 - 20:47:31
Länk: http://twisteddreamsandscabbedknees.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.