Utredningen

Framsteg hos psykologen igår. Vi ska börja med det konkreta, ta tag i resten sen. Det första vi ska göra är att hitta ett boende, det andra är att hitta medicin som fungerar för mig, eftersom mina mediciner aldrig fungerat.
Vi ska se om man kan söka boende i närliggande kommuner, om det nu inte kan bli det boendet i centrum. Men med tanke på vad hon från bistånd sa när hon ringde så verkar det som chansen att få komma in där är otroligt liten. Två år, minst, sa hon.
Och Ulla sa att hon höll med mig, två år är en evighet och vi måste få ordning på ett boende så fort som möjligt. Vi väntar fortfarande på att BUP ska skicka alla testresultat från utredningen jag gjorde där, de har fortfarande inte gjort det så Ulla skulle be sekreteraren ringa dem och fråga vad som tar sån tid. Det är flera veckor sedan vi skickade in att vi ville ha pappren, men allt tar sån jävla tid i detta samhälle.

Jag ska förmodligen även förflyttas till psykosmottagningen helt. Ulla tror jag kan få bättre hjälp där än på vanliga öppenpsykiatriska mottagningen. Hon sa att jag nog märkt att det tar dubbelt så lång tid för dem på vanliga mottagningen att göra något som de på psykosmottagningen också skulle kunna göra. Det stämmer.
 
Jag fick hem en kopia på mitt nya sjukintyg igår. Återigen har min läkare skickat det till Försäkringskassan och inte soc som det ska skickas till. Blev så förbannad att jag skrek och mamma tittade på mig, men även hon tycker illa om läkaren så hon sa att det är nog bäst hon håller sig undan honom, annars kan det sluta illa.
I sjukintyget står det saker som dessutom inte stämmer. Det står att jag går i psykoterapi, vilket jag inte gör. Jag går endast psykologutredning. Det borde han veta, men det gör han uppenbarligen inte. De har ingen koll på någonting i psykiatrin. Ingen koll alls.

Sakta men säkert börjar jag tycka mer om Ulla. Trots att hon fortfarande förnekar att hon kallat mig kroniker så verkar hon ändå försöka ge mig någon slags hjälp. Hon beräknade att det lär ta omkring en månad innan vi kan komma fram till en slutgiltig diagnos. Det hela hänger först och främst på pappren från BUP, men även en sammanfattning av de test jag fått göra hos Ulla. Vi ska gå igenom punktlistor och sen när allt sådant är gjort ska hon skriva en sammanfattning och efter det är vi klara med utredningen. Det ska bli intressant att se vad vi kommer fram till. Det ska bli skönt att slippa dessa utredningar, då detta är min tredje. Vi får vänta den där månaden och se. Det ska bara bli så himla skönt att få det gjort.

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.