Dagen och lite om vad som händer framöver

Idag har jag verkligen tröttat ut mig totalt. Jag har tvättat, dammsugit, moppat, diskat, duschat och bytt sängkläder. För mig med krassligt psyke tär det enormt att bara göra en av dessa saker, men jag gjorde allihop och känner mig nöjd och det har blivit fint och rent.

Zelda har hittat ett nytt favoritställe, som jag inte fattar att hon ens får plats under. Det är under skohyllan, och den är jättelåg mellan sista hyllplanet och golvet, så hon lägger sig platt på mage, som en plattfisk, och ålar sig in under. Ser jätteroligt ut haha. Men gulligt. Hon är en riktigt busunge!

Nästa vecka ska jag till psykosmottagningen och träffa en psykolog vid namn Ulla. Det blir första gången jag träffar henne, och vi ska utreda vad jag har för diagnos/diagnoser. Eftersom jag redan utretts för diagnoser två gånger innan känns det sådär. Första gången var på BUP, och då fick jag fyra diagnoser. Andra gången var på vuxenpsyk och då kunde de inte ställa någon diagnos alls, för att jag tydligen var för svår. Nu hoppas jag att det går bra och att jag kan få en stående diagnos så jag får veta lite mer om vad som är fel och vad man kan göra åt saken.
Sen ska jag träffa min handläggare på soc den 10e april, för att lägga upp handlingsplanen skrev hon i brevet. Jag förstår inte riktigt vad som menas med det, eftersom jag är sjukskriven terminen ut och inte har någon direkt "handling" att gå utefter. Sen är jag väl inte direkt så haj på sånt där vuxensnack heller. Tycker det är jättesvårt att fylla i vissa papper jag får hem. Men man lär sig väl.

Har ringt mobila teamet efter Stesolid. Min idiot till läkare tog ju bort den utan att säga till, men satte in den igen veckan efter, återigen utan att säga till. Det var via mobila teamet jag fick veta att den var utsatt, men ingen berättade för mig att den var insatt igen. Åh, psykiatrin alltså...

Nåja, nu ska jag fortsätta lyssna på Rancid och busa lite med Zelda, som tycker det är jätteroligt att välta ut papperskorgen i badrummet. Om och om igen. Och igen.
Pusshej.

Och ni får en bild från sensommaren eftersom jag inte vill ta nya bilder på mig själv förrän jag klippt mig :)

Sam ~ *:

Duktigt, hoho.

Lycka till med allt. <3



Sv; Verkligen, håltimmar är usch!

Åh, men du är ju finast! <3

2012-03-15 - 23:13:44
Länk: http://samspooky.blogg.se/
M:

emelie jag finns här nu,fin ny design du har!kram

2012-03-16 - 11:28:28
Länk: http://ilandetingenstans.blogg.se/
M:

tack att du tycker det,själv tycker jag att jag bara tar fula kort.Men blir glad av att du tycker det! Det gjorde verkligen min dag!!

2012-03-16 - 16:08:30
Länk: http://ilandetingenstans.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.