Älskling det är livet som leker

Så sitter man här igen, natten efter att man varit en katastrof ännu en gång. Lyssnar på Kents låt På Drift och orden slår rakt in i hjärtat. Den slår fyra hundra slag.

Jag har alltid varit en tänkare, en dagdrömmare och en ensamvarg. Jag övertänker allt; ords betydelse och läte, vad som egentligen är rätt och fel här i världen, men mest av allt tänker jag på mina relationer till andra.
Jag har aldrig haft direkt mycket vänner. Jag har alltid haft en, max två. Det var bara i sjuan jag hade några fler, men det dog ut väldigt snabbt. Jag vet inte vad jag behöver, om jag ens behöver någonting. Men jag vet att jag behöver någon, en hjälte eller hjältinna. Min alldeles egna.
Jag är glad att internet finns, för där har jag hittat i stort sett alla jag känner idag. Fina stjärnänglar med stora hjärtan som är ödmjuka och förstående. Som vet hur det är, som inte dömmer. Men jag övertänker. Jag kan inte ta åt mig när de säger att de älskar mig. Jag kan inte förstå att de vill träffa mig, umgås med mig. För jag är ju jag, jag är ju bara jag. Vidrig på alla sätt och vis.

Om femton dagar åker jag till Kalaspuff. Jag längtar, men är samtidigt rädd för att jag ska få en ångestattack och vilja dö.
Han ber mig att försöka sluta skära, för hans skull. Men det funkar inte så. Jag vill ju inte såra andra med mitt beteende, men det gör jag. Men jag skär mig inte för att såra andra, jag skär mig för att dämpa monstret inuti mig. Jag skär mig för att tysta Molnet när han skriker, jag skär mig för att minska ångesten. Jag skar mig ibland för att dö, men nu har jag så mycket ärrvävnad så det inte går. Eller går och går, det går säkert men det är nog inte så lätt.

Ja, så sitter man här igen och undrar vad fan man ska göra nu. Jag mår inte bra. Har jag någonsin mått bra?
Tiina:

Finaste Emelie,

du skulle bara veta hur glad jag är över att du finns även om vi knappt säger ett ord till varandra,

säg till om det finns något jag kan göra även om det bara är att prata bort tid...

2011-08-17 - 15:36:32
Länk: http://mylifemyfeelings.blogg.se/
N.:

sv: haha tack! jajo och jag hatar min header, har den bara tillfälligt.

2011-08-17 - 16:27:06
Länk: http://enegenelegi.blogg.se/
Tilma:

hoppas verkligen du mår bättre<3 Har velat träffa dig skitlänge ..kommer börja bli nervös snart att du ska tycka jag e ful och konstig typ haha. Men ska bli sjukt kul iaf :D

2011-08-17 - 18:08:42
Länk: http://lostlikehell.blogg.se/
Julia:

Du är den finaste jag vet och jag älskar dig av hela mitt hjärta, jag vill att du ska förstå det, jag vill att du verkligen ska veta att jag menar det jag säger. Du är så sjukt bra, helt jävla underbar. JAG ÄLSKAR DIG EMELIE, min ängel, min fina fina ängel. Jag hoppas att du får det bra hos Mattias. :)

2011-08-17 - 19:37:13
Länk: http://fuckingsilence.blogg.se/
Iza:

Ibland känner jag igen mig så otroligt mycket i det du skriver...

Det är svårt att tro på fina ord när man inte mår bra. När man enligt sig själv står så långt bort från allt som ens kan kallas något positivt.

Jag tror inte heller på fina ord. Det är så svårt att tro på det när man ser något annat i spegeln, när man känner något annat inuti.

Men du ÄR bra, även om du inte ser det själv. Hoppas du kan få må bra snart. Det är du värd <3

2011-08-17 - 21:30:41
Länk: http://izatown.blogg.se/
Lina!:

Jag tycker att du verkar vara en mycket stark människa.

2011-08-18 - 20:49:16
Länk: http://kentcelsius.blogg.se/
d:

Jag är glad att du finns.

2011-08-20 - 03:03:46
Länk: http://ohnightdreamer.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.