Lättare sagt än gjort

Spenderade ännu en natt på akuten. Tre långa, breda sår gapade mot mig ikväll och jag fick 15 stygn. Jag trodde jag skulle få fler stygn, eftersom det första såret går runt halva vaden. Men doktorn hade mer mellanrum mellan stygnen än sist så det var därför. Mellanrummen tejpades ihop med strips och nu är jag ihoplappad och klar.

- Du får låta bli rakbladen nu, Emelie, sa sjuksköterskan Birgitta. Jag nickade lite fint till svar.
- Ja jag vill inte se dig här igen, sa doktorn men jag svarade inte. Jag var trött och klockan var närmare fyra på morgonen.

Jag fick ytterligare en räkning på 150kr för sjukresan hem, så jag måste till Överby och lämna tillbaka fuskpälsjackan jag köpte på H&M för att ha råd med räkningarna från sjukresorna. Känns trist, för den var fin men egentligen är det lika bra för den är jättekort på mig; går bara till strax ovanför naveln.

Nej, det här med att låta bli rakbladen är lätt att säga, men när man skurit sig i sex år så är det det enda man känner till. Det enda man vet funkar mot ångestattacker och Molnets hånskratt. Jag är nere på botten igen, och det enda som håller mig kvar är Zelda. Min fina, fina katt.

Bild: Akutmottagningen, NÄL Trollhättan. Källa: Google.
marcus:

fina du,kram!

2011-11-30 - 15:08:43
marcus:

jag tycker att det blev gott,sen har ju alla olika smaker.Men från mig tummen upp! ;)

2011-11-30 - 15:34:07
julia:

Du måste sluta med det där hjärtat.. :( <3

2011-11-30 - 18:53:27
Länk: http://fuckingsilence.blogg.se/
Sam ~ *:

Så synd att du ska behöva må så. Hoppas du hittar någonting som kan få sig att må lite bättre snart. <3

2011-11-30 - 20:34:02
Länk: http://samspooky.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.