Snön ger ut sin oskuld, och skiten bara känns

Jag vill att snön ska bort nu. Vill ha vår, vill ha sommar.

Idag kan jag knappt titta mig själv i spegeln. Jag skulle fixa mig, tänkte ta en ny profilbild till Facebook men jag är så ful så det gick åt helvete. Igår var jag ändå helt okej nöjd med hur håret och sminket blev, jag kunde titta mig själv i spegeln utan att överdrivet äcklas av mig själv. Men idag är det helt tvärtom, jag vill inte se på mig själv.
Hittade denna gamla cambild, som är från 2010, typ i november-december någon gång. Försökte härma frisyren jag hade där, men det blev bara fult allting. Hoppas jag kan lyckas få fint hår någon gång i framtiden igen, hår som blir som man vill - när man vill.
Om mindre än två veckor färgar jag håret rött igen. Jag trivdes i det, synd bara att det tvättas ur så fort. För det är just det knalliga röda jag vill ha. Då kanske håret ser bättre ut, jag hoppas på det. För nu ser det bara bra ut när det är nytvättat och plattat, rakt och ostylat, bara hårspray i för att hålla lockarna borta. Ser bilder på andras hår och blir så avundsjuk. Vissa verkar då aldrig ha dåliga hårdagar. Önskar jag vore en av dem.

Sitter i sängen och Zelda ligger vid mina fötter och vilar, spinner och har det gott. Hon är så fin, så vacker. Min älskade lilla katt.

Nu ska jag leta inspiration till en ny design till min privata blogg. Gillar den jag har, men vill sysselsätta mig med någonting. Och jag tycker den bloggen är så rolig att designa, för man kan experimentera mer med den tycker jag.

Vi hörs senare. Förlåt för långa texter, som egentligen är helt meningslösa.
Sam ~ *:

Vad söt!

Usch det är så jobbigt när det är så, uh. Vilken röd hårfärg är det du använder? c:

2012-02-18 - 16:48:20
Länk: http://samspooky.blogg.se/
Sam ~ *:

Sv: Du!

Ah okej, det var nog den jag använde i våras ett tag. c:

2012-02-18 - 23:47:01
Länk: http://samspooky.blogg.se/
Aspiga Celine:

sv - Tack för svaret hos mig. =) Du vill inte vara med i min tävling?

2012-02-19 - 11:48:04
Länk: http://phantazia.blogg.se/
Aspiga Celine:

Vad kul att du vill vara med i min tävling. Du får jättegärna tipsa vidare om tävlingen. Ju fler som deltar desto roligare ju. =)

2012-02-19 - 12:47:04
Länk: http://phantazia.blogg.se/

Namn:

Email:

Din bloggadress:

Kommentar:


Spara.
TILLBAKA.
Emelie Segerlöf, mer känd som Angelstar eller Stjärnängeln.
Bloggar om min tråkiga vardag och allt som händer kring den. Jag har en blogg utöver denna som endast ett fåtal personer känner till. I den bloggen skriver jag om hur det är att leva med psykiska besvär såsom depression, ångest, självdestruktiva beteenden och inre demoner.
Tycker du om min blogg är du välkommen att följa den via Bloglovin'. Länken är precis här nedanför.

Jag återkommer med mer information när jag listat ut vem jag är.